Direct Email: alasdair.pepper@carter-ruck.com
Direct Fax: 020 7353 5553

Our Ref: AP/DG/13219.5

28 September 2012

By Post and Email: editor@americanthinker.com

Private and Confidential
The Editor

American Thinker

3060 El Cerrito Plaza, #306
El Cerrito, CA 94530

Carter-Ruck

Urgent
Not for Publication

Carter - Ruck Solicitors

Dear Sirs 6 St Andrew Street

London EC4A 3AE

Mr Nadhmi Auchi
T 020 7353 5005

We refer to our letter dated 21 September 2012 (copy enclosed for reference). F 020 7353 5553

DX 333 Chancery Lane
We note that the article containing defamatory and false allegations about our client ~ www.carter-ruckcom
is still accessible on your website. Accordingly, we ask again that you immediately
remove the article from your website.

We look forward to receiving your confirmation that you have removed the article. In
the meantime, our client’s full rights are reserved.

Yours faithfully

Cartor-Rad

Carter-Ruck

Partners

Andrew Stephenson
Alasdair Pepper
Guy Martin

Nigel Tait

Ruth Collard
Cameron Doley
Claire Gill

Adam Tudor

Isabel Martorell

Partnership Secretary
Helen Burrluck

Authorised and regulated
by the Solicitors Regulation
Authority

PCRI1-1014556.1
SRA No. 44769



Direct Email: alasdair.pepper@carter-ruck.com
Direct Fax; 020 7353 5563

Our Ref: AP/DG/13218.5

21 September 2012

By Post and Email: editor@americanthinker.com

Private and Confidential
The Editor

American Thinker

3060 El Cerrito Plaza, #3006
El Cerrito, CA 94530

USA

Urgent
Not for Publication

Dear Sirs

Mr Nadhmi Auchi

We act for Mr Nadhmi Auchi. We have been instructed by our client in relation to an
article entitled “Obama’s Chicago Arab-American network comes into focus” by Lee

Cary, published on your website from 20 September 2012 at the following address:

http://www.americanthinker.com/blog/201 2/09/obamas_chicago_arab-
american__network_comes_into_focus.html

The article contains highly defamatory and false allegations in relation to our client, in -

addition to other inaccuracies. In particular, which list is not exhaustive:

1. ltis untrue that our client is in any way involved in terrorist activities, including
the supplying or funding of terrorism or, as far as he is aware, on any “terror
watch list" or “listed as a terrorist’. It is also false that our client has been
banned from entering the United States because he is on any such list.

2 It is untrue that our client was “[Tony] Rezko's bag man in Chicago” or “the
money man for the whole [Chicago] network”.

3. It is untrue that our client has any role in, or other connection with, an alleged
“Arab spy ring operating out of Detroit".

4. It is untrue that our client “was involved with [Tony]} Rezko in a cross section
of Iraqi contract schemes”.

5. It is untrue that our client was involved in “health and medical schemes and
scams”, whether in Chicago or Iraq as alleged, or at all.

6. It is untrue that our client was involved .in “corruption” in relation to the
reconstruction of Irag, whether as alleged or at all. Our client is not involved
in corruption of any kind.

Furthermore, the article contains hyperlinks, encouraging readers to access further
articles containing numerous highly defamatory and false allegations in relation to our
client, entitled “From Baghdad to Chicago: Rezko and the Auchi empire"1 and "The
Arab-American network behind Obama’®.

! http://il!lnoispaytoplay.coml201 2/03/15/from-baghdad-to-chicago-rezko—and-the~auchl-empire/
2 http://washingtonexaminer.com/chapter—ix-the—arab-american-network-behind-obama/arlic|e12508425
PCRI-1010938.2

Carter-

Ruck

Carter- Rucl Solicitors

6 St Andrew Street
London EC4A 3AE

T 020 7353 5005

F 020 7353 5553

DX 333 Chancery Lane
wwwi.carter-ruckcom

Partners

Andrew Stephenson
Alasdair Pepper
Guy Martin

Nige! Tait

Ruth Collard
Cameron Doley
Claire Gl

Adam Tudor

{sabel Hudson

Partnership Secretary
Helen Burrluck

Authorised and regulated
by the Solicitors Regulation
Authority

" SRA No.44769

SR




Carter-Ruck

The article published at your website, and those to which it links, contain allegations
that appear to be derived from allegations previously published in the Guardian and
Observer newspapers, and in a 2004 Pentagon Report entitled “Preliminary Findings:
Report to the Inspector General into Mobile Telecommunications Licenses in Iraq” (the
“Pentagon Report”). /

Our client took legal action against Guardian News and Media Limited (publisher of
the Observer and Guardian) in respect of the six Guardian and Observer articles cited
above which were subsequently removed from the Guardian website. The newspaper
accepted that the articles contained “some significant inaccuracies”. It has also
undertaken not to republish them and agreed to pay a substantial sum in relation to
costs. In addition, the publisher of the New Statesman has published an apology both
on its website (copy enclosed) and in a personal letter to Mr Auchi in respect of similar
allegations as well as paying Mr Auchi substantial damages and his legal costs.

The Pentagon Report itself has been completely discredited, and hence the claims of
its author, and a key source of quotes and material in the article complained of, John
A, Shaw.

We have received documents relating to the settlement of claims made by Dr Daniel
Sudnick against the United States Department of Defence. Dr Sudnick was employed
by the US Department of Defence as a Senior Advisor to the Ministry of
Communications, Coalition Provisional Authority, between July 2003 and April 2004.
The Pentagon Report claimed that Dr Sudnick was the recipient of the alleged bribes
from our client and involved in our client's alleged corruption in Iraq. It is clear from the
Settlement Agreement between Dr Sudnick and the United States Department of
Defence, and the supporting declarations from senior individuals within the US
Department of Defence, that these allegations about Dr Sudnick are false. We also
understand that Dr Sudnick was re-employed by the Department of Defence in a
_senior position within the Department of the Navy, as a highly-qualified expert. We
further understand that as part of this re-employment his security clearance has been
re-activated. In light of the above the Pentagon Report has been discredited and
should not be relied upon, including in relation to claims in it which relate to our client
and that are repeated in the article published at your website and those to which it
links.

Further, our client has reached a favourable settlement with the publisher of The
Washington Times over an article that contained allegations about our client deriving
from the Pentagon Report. The Washington Times and the author of the article, Bill
Gertz, have removed the article from their websites and agreed not to republish it.
Furthermore, both the FBI and the Special Inspector General for Iraq Reconstruction
of the US Department of Defense have informed The Washington Times that they are
unaware of any basis for further investigation or legal action against our client in
respect of the allegations that were made against him in the Pentagon Report.

We also refer you to The Los Angeles Times' article “Pentagon Deputy's Probes in
Iraq Weren't Authorized, Officials Say" published on 7 July 2004% and to the apologies
published to our client in the Financial Times and Mail on Sunday (copies enclosed).

In light of the above, you are requested to cease publishing these false and
defamatory allegations about our client by immediately removing them for your
website.

You should be aware that our client has lived and worked in England for over 25 years
and that your article is likely to have been read by a substantial number of readers in
England. Accordingly, in relation to publication of the article in England, it will be
subject to English law and the jurisdiction of the court in England.

3 hﬂp'.//articles.Iatimes.com/?_004/qu/07/worId/fg-probe7
PCRi-10109382 2




Carter-Ruck

Our client's full rights are reserved.

Yours faithfully
Cortor —Rucck

Carter-Ruck

PCR1-1010938.2




New Statesman

December 2008

Nadhmi Auchi - apology

Wwe recently published links lo articles originally
publisfiad by others which made serious allegations
about Nadhml Auchl. A number of these allegations
have now heén withdrawn by thelr original UK
publishers anthe grounds that they ‘contained sigrificant
inagcuraclés and we fully accept that lo be the cass, We
shavld iike'to offar our sineare apologies ta Mr Aucht for
any distress he has suffered as a resulk of our finkihg to
{he articles,

4 e e




FT.com print article Page 1 of 1

Close

Correction - Mr Auchi
Published: Jan 03, 2008

An arlicle published by the Financlal Times on 11 November 2003 headed "US delays moblle
phone contracts to Investipate” stated that US authorities In irag had launched an investigation
into the award of moblle phone operators licenses to enquire into possible corrupt practices.
The article further stated that the investigation would focus on the role played by Nadhmi Auchi,
an Iragi-born billionaire, in the awarding of the contracts. The US Government ultimately
decided not to pursue the investigation, beyond a prefiminary enquiry, a8 there was no
evidence of any wrongdoing on the part of Mr Auchi. We are happy to correct the position and
apologise for any misunderstanding.

Copyright The Financlal Times Limited 2008

v gnd "Financial Times" are trademarks of the Financlal Times. Prlvacy polley | Terms
© Copyright The Financlal Timos Ltd 2008.

hitp:/fwww ft.com/cms/s/ 92d04bab-24e4-11d8-81 6-08209b00dd01,id=080103 00036... 07/10/2008




Page 1 of 1

Mail on Sunday (London)

October 22, 2006 Sunday

Nadhmi Auchi

SECTION: FB 8; Pg. 15
LENGTH: 102 words

On January 9, 2005, we published an article referring to Mr Auchi. We are happy to make clear that Mr
Auchi is not linked to Saddam Husseln. He left Iraq in 1980 and has never peen back, As to his conviction in
France In relation to the 2003 EIf petroleum scandal, Mr Auchl has always denied any wrongdolng and
continues to pursue his appeal. Woe also referred to a Pentagon Report concerning the mobile telephone
network contract in irag, The Report has since been discredited and Mr Auchi now faces no suspicion of any
wrongdoing. We apologise to Mr Auchi for the distress and embarrassment caused by our article.

LOAD-DATE: October 22, 2006
LANGUAGE: ENGLISH

PUBLICATION-TYPE: Newspaper

Copyright 2006 Assoclated Newspapers Ltd.
All Rights Reserved

http://www.lexis~nexis.com/uk/legal/delivery/PrintDoc.do‘?fromCart=false&dnldFileP.,. 28/11/2008




